close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

איך לשמור על בטיחות בדרך אל בית הכנסת?

מערכת שורשג תשרי, תשעט12/09/2018

הימים הנוראים וחגי תשרי בפתח ואיתם גם תדירות ההגעה לבית הכנסת. במקומות בהם הדרך לבית הכנסת ובחזרה עוברת בכבישים בהם קיימת תנועה גם בשבת, כמו גם בזמני תפילות שאינם בשבת או בחג ישנה חשיבות להקפדה על הזהירות בדרכים

תגיות:
מראה פנורמית
צילום: יח"צ החברה
נאה דורש נאה מקיים, לשם שמירת הנפש, אספנו עבורכם מספר כללים חשובים שישמרו עליכם. כמובן שמלבד המודעות לזהירות שבדרך עבורנו המבוגרים, יש גם להדריך את הילדים ולשים לב לכל אותם הדגשים שישמרו על חיינו ועל חייהם.

"הישמר לך ושמור נפשך מאד" (דברים, ד, ט"ו)

בספר דברים נכתב "ונשמרתם מאד לנפשותיכם..." (ד,ט"ו) ליישום הציווי יש לתת את הדעת על הסכנות שנקרות בדרך בכלל ולבית הכנסת בפרט. כיצד יש ליישם להלן כמה דוגמאות:

יש לחצות את הכביש אך ורק במעבר חצייה, בשום אופן אין לחצות את הכביש בין שתי מכוניות חונות. מצב שכזה מקשה על נהגים שנוסעים להבחין בכם וגם הולכי הרגל אין מספיק שדה ראיה בשביל לוודא שהכביש פנוי לחצייה.
שדה ראיה רחב ככל האפשר, במקומות בהם שדה הראיה מוגבל כמו פניות חדות או עיקולים בכביש, כדאי לחפש מראה פנורמית שתציג את הנעשה מעבר לעיקול, במידה ורכב מגיע, כמובן יש להקפיד להימצא בחלקה הפנימי של מהדרכה ולא לחצות במקום שכזה.
לפני החצייה במעבר חציה צריך להסתכל שמאלה ימינה ושוב פעם שמאלה. לא לחצות באלכסון ולא לחצות בריצה. חוצים בנחת ובצורה רגועה. ילדים קטנים, מתחת לגיל תשע, לא חוצים כביש לבד וצרכים לתת יד להורים או לאחים הבוגרים בעת החצייה. עדיף לתת יד לילדים לכל הדרך כולה.
כדאי לדאוג מול הרשויות לכך שהכניסה אל בית הכנסת וסביבתו תהיה מתוחמת במעקות או עמודי חסימה כדי ליצור הפרדה בין חצר בית הכנסת והכביש. בזמן שהמבוגרים מתפללים בתוך בית הכנסת, הילדים משחקים בחוץ, ועלולים חלילה להתפרץ לכביש שלא במודע. לילדים מתחת לגיל עשר אין את היכולות הקוגניטיבית המספקת להעריך את הסכנות, על כן יש להסביר לילדים שוב ושוב כמה חשוב לשמור על כללי ההתנהגות בקרבת כבישים. בנוסף, מעקות בטיחות מהווים גבולות פיזיים וכך יעזרו לסמן עבורם את האזור בו הם רשאים לשחק. בנוסף, כדאי גם לדרוש מהרשות להציב שלטים ותמרורים שמזהירים את הנהגים שהם מתקרבים לסביבה בה יש לנהוג במשנה זהירות.

שנה טובה, שנת שלום

כמובן שאת כל הכללים שבדרך ראוי ורצוי ליישם ולשמור בכל דרך באשר היא. נסיים באיחולי שנה טובה, שתכתב ותחתם לחיים טובים, ארוכים ולשלום.
למידע נוסף על מראות פנורמיות לחצו כאן
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה